Experimenterande

Det låter värre än vad det är, men vi experimenterar lite med Kasper just nu. Vi har innan gett honom Minifom som är mot spädbarnskolik eftersom det verkade i början som om han fick ont i magen varje gång han ätit. Men det har varit rätt så drygt eftersom man ska ge tio droppar innan varje gång man ammar (specielllt drygt på natten eftersom det ska stå i kylskåpet så jag har varit tvungen att gå upp och till köket varje gång han vaknat och varit hungrig). Igår bestämde vi oss för att testa att sluta med det för att se om hans mage är bättre, sålänge man fortsätter att ge dropparna så vet man ju inte om de behövs. Så nu har han varit utan dem igår och idag och jag tycker inte att han verkar ha ont i magen, däremot har han sovit en hel del idag men det behöver ju inte alls ha något sammanhang med Minifomen.

Skulle vara superskönt om vi slapp ge honom dropparna vid varje amning, det har varit mycket lättare dessa två dagar tycker jag, och jag har somnade om mycket lättare i natt när jag ammat. Så vi håller tummarna att han klarar sig utan droppar!!

Kommentarer
Postat av: Spängs

Välkommen till föräldrarnas underbara labyrint! Det är trial and error och learning by doing som gäller. När barnet blir äldre fungerar kanske management by candy ett tag tills man övergår till management by fear (funkar inte heller - barn har ingen respekt för föräldrar nu för tiden!) Skämt åsido: kärlek, pussar och kramar funkar nog fortfarande bäst förutom mot magont kanske (men det lindrar garanterat)! Krama och näspussa Kasper från oss! Vi längtar till helgen!!

2009-09-07 @ 20:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det är jag som är kullan:

Jag heter Åsa Lundgren och bor i Ronneby tillsammans med Christian, vår son Kasper och vår hund Maya. Uppväxt i södra Dalarna är jag i hjärta och själ en kulla, men bor sedan januari 2008 i Ronneby, Blekinge.

Jag har kanske inte det mest spännande livet, men jag vill ändå dela med mig av vad som är viktigt i mitt liv just nu. Efter att ha flyttat till Ronneby är det långt till familj och vänner som jag såklart saknar. Det här är ett sätt för mig att hålla kontakten med allihopa på en gång :)


RSS 2.0