Kaotisk vecka

Denna vecka har varit lite smått kaotisk och det känns som om den varit jättelång men samtidigt har tiden gått superfort och jag har inte hunnit med alls något annat än jobb.

I måndags var det heldag med undervisning och sedan ett långt personalmöte på det, kom hem sent och var supertrött.
Tisdagen var relativt "vanlig", i alla fall till att börja med, på eftermiddagen åkte jag och en kollega tåg upp till Västerås och var framme kl 22. Sov på hotell och besökte sedan John Bauergymnasiet i Västerås på onsdagen för att se hur de jobbar med elevsupport av datorer där. Eftermiddagen spenderades med att diskutera möjligheter att använda Microsofts certifieringar i undervisningen på vårt IT-program tillsammans med personal från ett flertal andra JB-skolor. Alltid lika intressant att träffa kollegor och höra hur de arbetar hos sig. Det var även kul att få se en annan JB-skolas lokaler, Västerås hade det verkligen fint på sin skola!
Sen tog vi tåget hem igen och jag var framme i Ronneby kl 23.
Torsdagen bjöd på friluftsdag med fotbollsturnering och annat roligt, sedan ett par utvecklingssamtal på det innan jag fick åka hem (sent igen alltså).
Idag var det nationellt prov i engelska B på morgonen som jag vaktade, sedan extrahjälp till mina nätverkselever vilket innebar sen lunch. Hann med en och en halv timmes efterarbete och planering innan det var dags för utvecklingssamtal igen.
Kom dock ifrån jobbet i rätt tid idag och kunde hämta Kasper halv 4 på dagis. Nu är jag totalt slut och tänker nog ta en skön dusch och sedan mysa lite i soffan innan jag däckar i sängen.

Det är bara slutspurten kvar på läsåret nu, och det är verkligen en spurt! Eleverna tycker kanske att det är lite soft när de som är klara med vissa kurser får lite luckor i schemat men för oss lärare är det mer arbete än på hela året, alla nationella prov, slutprojekt i kurserna, tjat och gnat och draghjälp för de elever som ligger efter med uppgifter och så utvecklingssamtal m.m. Att det dessutom är en massa helgdagar och liknande gör ju bara att man blir mer stressad!

Men snart är sommarlovet här och då får man tid att ta igen sig innan allt börjar om igen till hösten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det är jag som är kullan:

Jag heter Åsa Lundgren och bor i Ronneby tillsammans med Christian, vår son Kasper och vår hund Maya. Uppväxt i södra Dalarna är jag i hjärta och själ en kulla, men bor sedan januari 2008 i Ronneby, Blekinge.

Jag har kanske inte det mest spännande livet, men jag vill ändå dela med mig av vad som är viktigt i mitt liv just nu. Efter att ha flyttat till Ronneby är det långt till familj och vänner som jag såklart saknar. Det här är ett sätt för mig att hålla kontakten med allihopa på en gång :)


RSS 2.0