Första tandläkerbesöket

Idag var Kasper kallad till tandläkaren, eller tandsköterskan för att vara mer exakt. Vi tittade på instrumenten, lampan och vattenkranen (den var absolut roligast, ni vet den man trycker på en knapp på för att fylla sin lilla plastmugg). Tandsköterskan läste en saga om vad tänderna gillar och inte gillar och så fick Kasper en tandborste och ett klistermärke med en bäver på. Varför en bäver vet jag inte, kanske var det slumpen eller så var det för att bävern har stora tänder :)

Kasper ville inte gärna visa tänderna utan hade tungan i vägen hela tiden, men det gjorde inget. Om ca ett år blir han kallad igen på ett "riktigt" besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det är jag som är kullan:

Jag heter Åsa Lundgren och bor i Ronneby tillsammans med Christian, vår son Kasper och vår hund Maya. Uppväxt i södra Dalarna är jag i hjärta och själ en kulla, men bor sedan januari 2008 i Ronneby, Blekinge.

Jag har kanske inte det mest spännande livet, men jag vill ändå dela med mig av vad som är viktigt i mitt liv just nu. Efter att ha flyttat till Ronneby är det långt till familj och vänner som jag såklart saknar. Det här är ett sätt för mig att hålla kontakten med allihopa på en gång :)


RSS 2.0