Vårlökar

Jag har för första gången i mitt liv planterat löväxter: tulpaner och påskliljor. Det blir grupper med röda tulpaner längs med staketet och påskliljor runt äppelträdet. Hade tänkt ha allt längs staketet men insåg att det skulle bli lite mycket och drog då igång projektet "ny rabatt" runt äppelträdet lite spontant. Det är redan en rabatt runt päronträdet och jag har haft planer på att göra en likadan runt äppelträdet men tänkte göra det i vår. Nu blev det lite tidigare än tänkt men det blir nog fint i vår när det blommar, runt det andra trädet kommer det blåa blommor (fast jag vet inte om det blir samtidigt) så det blir de svenska färgerna.

Kasper var snäll och hjälpte mig med att frakta bort allt gräs och annat i hans skottkärra. Tror dock att det blev lite tung last eftersom handtagen blev lite sneda... Tur att det gick att bända tillbaka det :)

Kommentarer
Postat av: moster Kattis

Hej Åsa de verkar som om ni trivs bra med huset o trädgården synd att de är så långt o hälsa på men vi försöker väl träffas när vi är ner eller när ni kommer upp kram Kattis hälsa familjen

2011-09-08 @ 20:51:08
Postat av: mamma

Va bra att skottkärran kom till användning.Saknar er. mormor/mamma

2011-09-14 @ 16:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det är jag som är kullan:

Jag heter Åsa Lundgren och bor i Ronneby tillsammans med Christian, vår son Kasper och vår hund Maya. Uppväxt i södra Dalarna är jag i hjärta och själ en kulla, men bor sedan januari 2008 i Ronneby, Blekinge.

Jag har kanske inte det mest spännande livet, men jag vill ändå dela med mig av vad som är viktigt i mitt liv just nu. Efter att ha flyttat till Ronneby är det långt till familj och vänner som jag såklart saknar. Det här är ett sätt för mig att hålla kontakten med allihopa på en gång :)


RSS 2.0